Serwisowanie samochodu poza ASO, kalkulacja plusów i minusów…
„Moment, w którym decydujesz się na zakup naszego samochodu, stanowi dla nas początek długotrwałej współpracy partnerskiej. Zobowiązujemy się do udzielenia Ci wszelkiego rodzaju wsparcia, by jego posiadanie przyniosło Ci jak najwięcej korzyści i zadowolenia. Nasza Firma troszczy się o wszystkich swoich klientów, zapewniając wysokiej jakości części zamienne oraz usługi w umiarkowanych cenach”
Tak, mniej więcej, brzmią zapewnienia większości Dealerów samochodowych.
A po czasie wychodzi jednak trochę inaczej, a ceny za usługi wzrastają niemiłosiernie.
A to przecież dzięki nam dealerzy samochodowi istnieją na rynku.
A może rezygnacja z usług Autoryzowanej Stacji Obsługi to dobry wybór?
Odpowiedź nie jest jednoznaczna i wymaga przemyślenia.
Co można stracić?
– możliwość wykonania napraw w ramach tzw. „dobrej woli producenta”;
– możliwość uzyskania bezpłatnego samochodu zastępczego na czas gwarancyjnej naprawy;
– brak pełnej historii serwisowej w ASO może mieć znaczenie przy odsprzedaży samochodu;
– możliwość wykonania akcji serwisowych, niewymagających listownego powiadamiania właściciela;
– możliwość uzyskania darmowej gwarancji mobilności.
– jeżeli przegląd okresowy nie zostanie wykonany zgodnie z wymogami producenta, będzie to podstawą do odmowy uprawnień z tytułu gwarancji;
– możliwość odpłatnego przedłużenia gwarancji serwisowej po okresie gwarancji producenta;
Co można zyskać?
– przed wszystkim znaczne oszczędności finansowe, nawet na poziomie 50%
Od strony prawnej kwestię części zamiennych reguluje między innymi rozporządzenie Komisji Europejskiej 461/2010 wraz z wytycznymi, znane w Polsce jako GVO. Dokonuje ono nie tylko klasyfikacji części, ale również określa, w jakich sytuacjach mogą być stosowane, by nie utracić gwarancji na samochód, jeśli taką posiadamy.