Kobieta prowadząca piersiami, albo faceta zbudowanego mającego pozycje leżącą, który opanował technikę jazdy jednym palcem już nikogo nie zaskakuje. Stwierdzić możemy, że jest to już taka codzienność. Nie wiem czy wiecie, że poduszka powietrzna podczas wybuchu osiąga prędkość aż 350 km/h. Jeśli kierowca siedzi bardzo blisko kierownicy, to już z auta nie wysiądzie.
Odpowiednie ustawienie wysokości fotela i jego odległości od kierownicy, właściwe ułożenie rąk i ustawienie zagłówka – to elementy, które wpływają na poziom naszego bezpieczeństwa w samochodzie. Kiedy położenie jest optymalne? Odpowiedź jest prosta: kładziemy jedną rękę, a bardziej nadgarstek, na końcu koła kierownicy. Łopatka nie może oderwać się od oparcia. Jeżeli jest inaczej, to oznacza, że musimy poprawić ustawienie.
Należy zwrócić uwagę, żeby ręce nie znajdowały się powyżej linii barków, ponieważ szybciej będą się męczyły, a manewry będą utrudnione.Zasada prawidłowego ustawienia zakłada, że przy maksymalnym wciśnięciu pedału sprzęgła noga nie może być w pełni wyprostowana, tylko lekko ugięta w stawie kolanowym.