Porysowana szyba w samochodzie
Patrząc na auta używane, idzie zauważyć, że kierowcy oszczędzają na płynie do spryskiwaczy i na wycieraczkach. Podchodząc do auta widać to po porysowanych przednich szybach.
Najlepiej jednak podejść do tylnej szyby, by to zauważyć. Z tyłu wycieraczki eksploatowane są do samego końca lub dłużej i bez okularów widać głębokie rysy na szybie. Dochodzi do sytuacji również, że kierowcy zapominają o włączonej tylnej wycieraczce przez głośną muzykę w aucie i jadą całymi kilometrami nie wyłączając jej mimo, że już od dawna nie pada. Wycieraczki zimą mają nie lada ciężkie życie.
Co właściwie niszczy nasze samochodowe wycieraczki?
Po pierwsze w dużym stopniu zbyt długa jej eksploatacja i nie zwracanie uwagi na fakt, że można je wcześniej wyłączyć gdy pozwala na to stan pogody, ale wielkim wrogiem gumy również promieniowanie UV. Zapamiętajmy, że światło słoneczne jest zabójcze dla elementów gumowych. W porze jesiennej i zimowej niebezpieczne są zanieczyszczenia takie jak szron i lód.
Dając przykład to liście dostające się między wycieraczkę i szybę jak również duża ilość piasku, który wraz z wodą wyrzucaną spod kół innych samochodów dostaje się na nasze szyby.Na to jest nie wymagający wielkiego nakładu pracy i sił – częste oczyszczanie podszybia z liści i częste przemywanie szyby. Dobrze jest też raz na kilka dni przetrzeć ręcznikiem papierowym część dolną szyby w miejscu, w którym wycieraczki się zatrzymują.
Jeśli na szybie pojawia się szron to oczywiście dokładnie je skrobiemy. Podczas skrobania nie uszkodź uszczelek. Jeśli nie mamy skorbaczki to alternatywą sprawdzają się plastikowe karty programów lojalnościowych. W sklepach są dostępne odmrażaczacze w sprayu. Ale totalnym błędem jest spryskanie szyb sprawyem po czym włączenie wycieraczek samochodowych. Kiedy na szybie zalega lód i przymarznięty śnieg tylko skrobanie się liczy.
Jeśli w takim przypadku włączymy wycieraczki to: Może nic nie zadziałać czyli wycieraczki nie drgną. W końcu mocno przymarznięte. Jeśli nie drgnęły może to oznaczać przepalenie bezpiecznika lub obciążenie silniczka, które może doprowadzić do jego przegrzania i spalenia. Jeśli szybko wycieraczki wyłączymy trzeba sprawdzić czy lekko się one cofnęły. Jeśli tego nie zrobiły to wyłącz zapłon i odklej je po prostu od szyby samochodowej. Gdy na zamarznięte szyby włączysz wycieraczki to może też dojść do uszkodzenia mechanizmu wycieraczek.
Jakie wycieraczki stosować? Tylko te pasujące do naszego auta. Wystrzegaj się krótszych wycierczke. Ogranicza to pole widzenia. Wszelkie inne alternatywy mogą prowadzić do uszkodzenia piór, ramion, mechanizmu jak i samej szyby.
Jeśli w naszym aucie fabrycznie zamontowane były wycieraczki ze spoilerami to załóżmy takie same.